onsdag, juni 14, 2006

Söt-sur-sallad

Har hittat en mycket god sallad i min butik: Mâchesallat. Den har en lite nötig smak, är god och kul att titta på.
Mâchesallat
Isbergssallad
Melon (galia, honung, cantaloupe)
Röd paprika
Vit balsamvinäger, olja
Skölj mâchesallaten. Skölj och hacka isbergssalladen och paprikan. Skär melonen i 4 klyftor, gröp ur kärnorna, skala och tärna. Blanda samman alla grönsakerna i en skål. Toppa med vit balsamvinäger och olja, låt stå i kylen till servering. Den syrliga vinägern är toppengod ihop med melon och de båda salladssorterna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nyfiken! Vart handlar du?

Anonym sa...

Jag gillar machesalladen, både för smaken och för att den är snyg :)

ninaboel sa...

*skrattar* jag handlar på Hemköp - eller AG:s eller... en massa andra ställen men oftast de där två stora butikerna.

Anonym sa...

:P antar att du bor vid värnhem då? har du provat på att handla på özen all-frukt? Där sparar man många sköna slantar. Tänkte bara på att jag själv köpte machésallad där för 14.90 kilot. Ett kilo är jevvligt många påsar fulla med maché!
och förresten, det var jag som lade den första kommentaren :) tjo!