tisdag, september 09, 2008

Babykorma

Ville göra lunch som passade både mig och Hillevi. Blev korma med basmatiris.
1 dl kokta sojabitar
½ gul lök
1 vitlöksklyfta
½ dl sojagrädde
2 mks kokos
ingefära, kanel, koriander, gurkmeja, spiskummin, kardemumma
ev chili, russin, mandel, salt, citron

Koka och krama ur sojabitarna. Finhacka löken och kör vitlöken i pressen. Sätt igång gjutjärnspannan och stek sojabitar, lök, och vitlök en stund. Tillsätt kryddor efter smak, sojagrädde och kokos. Här blev det en mycket mild variant utan nötter, salt och chili så att Hillevi också skulle kunna äta utan problem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt bild. Hon ser ut att gilla det i alla fall :)

Unknown sa...

Hej, jag tycker du ska lägga till din blogg på www.veggiemind.com/veggietoppen , och så ta upp din ambition om ett nytt recept om dagen! ;-)

Mvh/ Jonas

ninaboel sa...

Tack skulle Hillevi säga om hon kunde. Och ja, veggiekorma var en favvis.

Anonym sa...

Jag har svängt ihop en namninsamling för att försöka få Dafgårds, Hälsans kök med flera att ta bort ägg och mjölk ur sina “vegetariska” produkter! Skriv på på http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2436

Anonym sa...

Hej,
Jag läste om att Findus just nu har en tävling där man kan skicka in en mathistoria och ett recept. Den som vinner tävlingen kommer få sin rätt som en frysrätt i frysdiskarna. Nu är Findus kanske inte det företaget som man helst vill stödja men det är en chans att påverka. Jag tycker att det vore på tiden att ett företag som Findus gör en veganrätt. Jag kommer försöka påverka mina vänner att vara med. Om juryn tycker att en vegan har bästa historien så blir det det bidraget som vinner.


http://findus01.dimachosting.net/recept_tavling/


Tack för en bra blogg! ha det fint!
Hälsningar
Maja